Invitation til åbningen af udstillingen "Fra Pælebro til Glædens Bro og der omkring" onsdag den 1. september kl. 19.30 i Magasinbygningen, Korsør

Vi glæder os til at se dig / jer

Arrangørerne bag udstillingen

Foreningen til bevarelse af gamle Bygninger og Miljøer i Korsør og Omegn - Halsskov Lokalråd – Slagelse Bibliotekerne - Korsør By- og Overfartsmuseum - Korsør Miniby - Korsør Slægtshistoriske forening af 1978 - Lokalhistorisk Arkiv for Korsør og Omegn.

Indbydelse

”Fra Pælebro til Glædens Bro og der omkring…”

Udstilling 2010 - Store Magasin - Fæstningen, Korsør

Det vil glæde arrangørerne bag udstillingen

”Fra Pælebro til Glædens Bro eller der omkring…”

at se dig / jer til reception
i Store Magasin, Fæstningen, Korsør
onsdag den 1. september kl. 19.30.

Udstillingen åbnes af
Anders Nielsen, formand for Kultur og Fritidsudvalget

Arrangørerne: Foreningen til bevarelse af gamle Bygninger og Miljøer i Korsør og Omegn - Halsskov Lokalråd – Slagelse Bibliotekerne -  Korsør By- og Overfartsmuseum - Korsør Miniby - Korsør Slægtshistoriske forening af 1978 - Lokalhistorisk Arkiv for Korsør og Omegn.

Udstillingen er støttet af:
Kultur og Fritidsudvalget – Slagelse Kommune

Bevaringsforeningen – Korsør og Omegn
Danske Bank – Korsørfonden

Slagelse Bibliotekerne

Halsskov Lokalråd
SydBanks fonde

Fra pælebro til Glædens Bro og deromkring...

Medvirkende:

Dato:

02.-21.09.2010

Tid:

Sted:

Store Magasin, Fæstningen, Korsør

Pris:

gratis

Pælebroen, Sukkenes Bro, Glædens Bro – kært barn har mange navne.

Halsskovbroen, den femte af slagsen, fylder 25 år i 2010. Derfor er syv foreninger og institutioner gået sammen om at kreere en lokalhistorisk udstilling om Halsskovbroen og området lige omkring.
Historien i udstillingen vil omfatte de 5 broer og lokaliteterne og husene
lige omkring - både på Korsør- og Halsskovsiden. Der bliver vist ældre fotos og fotos fra 2010, hvilket giver mulighed for at se, hvordan området har ændret sig.

På udstillingen har publikum mulighed for at se film/dias i den gamle
biograf. Museet går i magasinerne for at finde genstande fra området og livet omkring Halsskovbroen. Bevaringsforeningen bidrager med historien om Tårnborgvej 10-12, vandtårnet på Lilleø og en guidet byvandring på Lilleø og området omkring. Slægtsforskerne går på arkivet og finder historien om slægter og familier i området. Korsør Miniby viser gamle fotos fra området. Halsskov Lokalråd med Arne Bendorff i spidsen har været rundt i området for tage helt nye fotos, nogle af fotografierne sættes op til fotostater. Lokalhistorisk Arkiv finder gamle fotos til sammenligning med de nye fotos.

Korsør Bibliotek sætter fokus på lokallitteraturen.

Åbent alle dage kl. 11-16, onsdag åbent kl. 11-20. Mandage er der lukket.

Den 1. september er det alene vor forenings bestyrelse der er inviteret til åbningen af udstillingen. Fra den 2. september er udstillingen åben for publikum. Indsat af webmaster den 21. august 2010