SÅ ER DET SIDSTE DAG FOR RETTIDIG

DET ER SNYD OVER FOR DE ANDRE MEDLEMMER,

NÅR MAN IFØLGE DEKLARATIONEN FOR TRÆKVARTERET

SKAL VÆRE MEDLEM OG SÅ IKKE BETALER KONTINGENT

OG HELE TIDEN STILLER SIG PÅ BAGBENENE.

DER ER FRÆKT OG UFORSKAMMET OG EN FLABET PROVOKATION.

GÅ TIL KASSEREREN OG FÅ DEN SAG BRAGT I ORDEN.

VI GLEMMER IKKE RESTANCERNE.

DU KAN JO OGSÅ SPØRGE DINE NABOER HVAD DE SYNES

OM DIG, NÅR DU SÅDAN SPILLER MED MUSKLERNE.

NYHEDSBREV JUNI 2011

GRUNDEJERFORENINGEN TÅRNBORG - TÅRNBORG

LOKALRÅD

dit lokale talerør i 42 år.

Med dette nyhedsbrev udsender vi giroindbetalingskortet med kontingentopkrævningen for 2011/2012.

Det skal indbetales senest den 6. juni 2011.

Kontingentet udgør 200 kr. årligt. Vi har set prisstigninger på alle de udgifter foreningen afholder, eksempelvis: internetforbindelse, web-server, porto, annoncer, mødelokale, kontorholdsudgifter med videre. Med det nuværende medlemstal kan kontingentet dække merudgifterne og vi har en pæn formue omkring 40.000 kr.

På vor ordinære generalforsamling i marts 2011 blev det besluttet, at fastholde et uændret kontingent.

Det er nødvendigt med en formue – så vi har noget i baghånden. Der kan nemt opstå en sag, hvor det er nødvendigt med advokatbistand – det ser vi andre steder i kommunen, hvor der nu skal betales for belysningen på private fællesveje.

Vi har 148 medlemmer i foreningen. Det giver ved 2 stemmer pr. parcel 296 stemmeberettigede maksimalt. Da vi ”reddede” foreningen fra opløsning i 2008 - var vi 123 medlemmer.

Vi har desværre måttet konstatere at flere melder sig ud grundet svigtende økonomi og ligeledes ser vi, at flere ejendomme end normalt er sat til salg. Det er tydeligt, at landet befinder sig i en økonomisk krise med faldende ejendomspriser og store nedskæringer i den kommunale service. Den politiske kamp står om, hvem der skal betale ”regningen”.

Præmie til rettidige indbetalere

Igen i år trækker vi lod blandt alle rettidige indbetalere om 3 gavekort til FØTEX. Du kan vinde et på 500 kr., et på 300 kr. og eller et på 200 kr. Lodtrækningen finder sted, så gavekortet kan afleveres til vinderne inden julen 2011.

Nogle har fundet ud af, at man kan gå til kassereren eller formanden og betale kontingentet hos dem. De er velkomne. Husk kortet.

Talerør - Lokalrådsfunktion

Foreningen fylder i år 42 år og har siden sin stiftelse foruden at varetage grundejerinteresser også virket som talerør for alle i dens virkeområde - det vi i dag kalder et lokalråd. Denne funktion betragter vi som en af vore hovedopgaver.

Det er vor forenings vedtægtsmæssige grundlag beskrevet i § 2, at virke for fremme af tanker og idéer, som kan være til gavn for området og dets beboere.

Vi afholder derfor offentlige møder og nedsætter udvalg og arbejdsgrupper - når dette findes nødvendigt. Vi har således følgende udvalg: Lokalrådsudvalg, Vedtægtsudvalg, Natur- og Miljøudvalg, Agenda-21-udvalg og Trafiksikkerhedsudvalg.

Vi følger hele tiden med i, hvad der foregår i vort område. Foreningens største samarbejdspartner er nok Slagelse kommune og det især på teknik, miljø og naturområdet.

Vi har afholdt møde med kommunen i marts måned 2011. Vi har løbende sager, hvor vi har kontakt til kommunen.

Det har vi lavet

Vi har deltaget i en konference om Agenda-21 arbejdet i Region Sjælland i Karrebæksminde om ”Bæredygtig udvikling”, en konference om ”Den blomstrende landsby” på Skælskør bibliotek, en konference om ”Skjulte spor og stier” i Eggeslevmagle forsamlingshus, en konference i Gimlinge om landbyråd og lokalråd samt generalforsamling i K.L.R. som er Kontaktudvalget for lokalråd i Slagelse kommune.

Vi har lavet høringssvar til Busplanen og høringssvar til Korsør Medborgerhus samt deltaget i generalforsamlingen i den selvejende institution ”Korsør Medborgerhus”. Det har haft en effekt, idet Busplanen er skrinlagt et år og der skal nye høringer til. Politikerne i Kulturudvalget har også taget vort høringssvar omkring medborgerhuset til overvejelse om husets fremtid. Det er et vigtigt sted for fremme af kulturtilbud til almindelige mennesker og rammen om mange foreningsaktiviteter. Utroligt mange mennesker i vort område bruger medborgerhuset – derfor har vi blandet os og forsøgt, at redde så mange stumper som muligt.

Vi har holdt møde med kommunen om en hel del problemer af trafiksikkerhedsmæssig karakter efter renovering af Halsebyvej og om opsætning af bænke og borde.

Lige netop arbejder vi med opsætning af bord og bænk ved den nye parkeringsplads på Halsebyvej og etablering af en trampesti op til pladsen.

Brugsuddeleren har også givet et tilsagn om, at vi må opsætte bord og bænk ved Brugsen.

I øjeblikket har vi et forslag om indførelse af parkeringsforbud for lastbiler i trækvarteret liggende hos politiet.

Næste skridt er fartdæmpende foranstaltninger på Ahornvej.

Vi har arbejdet med en sag omkring skovrejsning på Svenstrupgaard, fordi beboerne på Violvej som naboer ikke var blevet hørt i sagen. Vi måtte opgive sagen, fordi ejeren var i sin gode ret. Vi mente der efter kommuneplanen skulle lokalplanlægning til, men efter 3 måneder blev vi ringet op af Region Sjælland, der kunne meddele os, at disse krav var gledet ud af kommuneplanen, fordi der var nedlagt veto mod etablering af golfbane på ejendommen. Det er efter vor mening rimeligt om naboer bliver hørt i sådanne sager, men lovgiverne vil noget andet.

Der er andre sager vi holder nøje øje med. Vi har ikke opgivet et bedre stisystem på Golfbanen. Vi arbejder stadig på stien rundt om Noret – dog som første prioritet en sti til Marsk Stigs Rev. Etableringen af det Regionale Naturformidlingscenter på Tårnborggård har vi heller ikke glemt. Det samme gælder de rekreative tiltag på Fyldpladsen.

Vi blev også indbudt til høringen om skoleplanerne på Tårnborg skole – det skal vi efter lovgivningen – vi gav vort besyv med. Desværre er det hele endt i kaos og vi har kontaktet lokale politikere for, at de kan forsøge, at afværge de værste ting. De har lovet at forsøge at hjælpe.

Endelig har vi deltaget i en høring om etablering af en den nye institution på Halsebyvænget til afløsning og udbygning af den eksisterende. Vi er blevet lovet et nyt møde og vor forenings ønske om at rykke bebyggelsen lidt væk fra det grønne område omkring gadekæret og højen i Gammel Halseby, har man lovet at se på og overveje. Vi ønsker også et tilsagn om, at kommende beboere med en behandlingsdom, ikke udgør en risiko for områdets beboere. Vi har tillid til at disse ting går i orden. Den eksisterende institution har ikke givet anledning til problemer og det tror vi heller ikke på, at den nye vil.

Endelig kan vi oplyse, at Solgården som har ligget hen som en ruin i flere år, nu bliver sat på tvangsauktion. Det er meningen at der skal laves 13 ejerlejligheder her, men den nuværende ejer har tabt lysten.

Hvad skal vi så lave af arrangementer i 2011/12?

Vi havde planer om igen at hyre vor ballonklovn til loppemarkedet ved Brugsen den 25. juni 2011, men vi kan ikke magte det, idet et af vore bestyrelsesmedlemmer er ramt af alvorlig sygdom og 3 bestyrelsesmedlemmer er optaget til anden side denne dag. Vi havde ellers sat penge af til det. Vi skal nok lave noget for børnene.

Vi har stadig et lokalrådsmøde med lokale politikere og kommunale embedsmænd som plan. Der er givet tilsagn om sådanne møder fra kommunens side.

Endelig har vi overvejet at lave noget ved blå-flag arrangementerne på Svenstrup strand.

Vi har derfor besluttet, at vi vil bede vore medlemmer om at komme med forslag og ideer til arrangementer. Vi skal lige sige, at med 5 i bestyrelsen er det meget begrænset, hvad vi kan overkomme – så det forudsætter, at nogen vil være med til at lave alt det grove. Ring til os eller send os en mail.

Endelig skal vi sige til det medlem i Violvejskvarteret, at det med skøjtebanen om vinteren bag Brugsen har vi haft oppe at vende med kommunen for 10 år siden. Det blev hårdnakket påstået, at der aldrig var blevet nedlagt nogen membran på stedet. Vi kan jo undersøge sagen igen. Grundet en teknisk fejl så vi først brevet i foråret.

God og velbesøgt generalforsamling

Vi havde en rigtig god generalforsamling. Bestyrelsens beretning blev afviklet i dialogform. Der var en masse spørgsmål, forslag og idéer. Vi tror medlemmerne kunne lide denne form.

Bestyrelsen i 2011/2012:

Formand Poul Otto Seidel,

Rødhøjvej 30,

Telefon: 5838 0840

E-mail: poseidel@dbmail.dk

Næstformand Jørgen Knudsen,

Halsebyvej 74,

Kasserer
(Ejerskifter - Natur- og miljøgruppen)
Laust Nissen,
Ahornvej 5,
Telefon: 5838 0676

Sekretær Inge-Lis Seidel,

Rødhøjvej 30,

Telefon: 5838 0840

E-mail: seidel.ingelis@gmail.com

Bestyrelsesmedlem Annitta Hartmann,

Stibjergvej 34,

Telefon: 5838 0380

E-mail: annitta.hartmann@gmail.com

Best.suppl.

Willy Søren Beck,

Ternevej 18,

Telefon: 5838 0172

E-mail: willybeck2010@live.dk

Postkasser

Du ved hvad det handler om, bestyrelsen agter at få nogle tilbud på hvad man kan få sådan noget for med opsætning, hvis flere melder sig til.

Vi har brug for dig

Hvis du har lyst til at være med i vort foreningsarbejde så kontakt os.

Vi har lige modtaget en henvendelse fra et medlem som gerne vil tage den ledige suppleantpost i bestyrelsen. Vi har brug for nogle i udvalgene.

Kom nu med den historie

Vi vil meget gerne have noget ”lokalhistorie” på vor hjemmeside. Ligger du inde med billeder og en god historie fra din tid herude, så hører vi gerne fra dig. Det tekniske og det med at få historien skrevet hjælper vi dig gerne med. Kom nu ud af busken.

DET ER SNYD OVER DE ANDRE MEDLEMMER, NÅR MAN IFØLGE DEKLARATIONEN FOR TRÆKVARTERET SKAL VÆRE MEDLEM OG SÅ IKKE BETALER KONTINGENT OG HELE TIDEN STILLER SIG PÅ BAGBENENE.

DER ER FRÆKT OG UFORSKAMMET.

… bestyrelsen ønsker alle en rigtig god sommer og en herlig sommerferie – i år vil vi ikke snydes for sommeren. Det er et rimeligt og fromt ønske.

Hjemmesiden

Nu har den kørt i 2 år med 7.500 besøgende. Mest besøgt er AKTUELT.

Vi satte en tæller på siden. 3.800 besøgende på under et år. Måske er vi provokerende. Vi vil ikke have noget tandløst ligegyldigt, som vi kan se på et hav af lokalrådssider.

Vi har en mening og vore meningers mod – selv om det er formanden, der kører det ”ræs” – vi vil høres. Politikkerne er ikke fredhellige køer. Vi vil tages alvorligt.

www.grundejerforeningentaarnborg.dk

Indsat af webmaster den 22. maj 2011 - nyhedsbrevet bliver udsendt til alle medlemmer i den kommende uge.

Du kan læse nyhedsbrevet som PDF-fil her. Bare klik.

NYHEDSBREV JUNI 2011.pdf

GENERALFORSAMLING

AFHOLDT

LØRDAG DEN 26. MARTS 2011

DET VAR EN DEJLIG FORÅRSDAG I STRÅLENDE SOLSKIN, MEN KOLDT.

DER VAR VINTERGÆKKER, ERANTIS OG KROKUS I HVIDT, GULT OG BLÅT I FORMANDENS HAVE.

DER VAR ET RIMELIGT FREMMØDE I FORHOLD TIL TIDLIGERE.

BESTYRELSEN BLEV GENVALGT MED AKKLAMATION.

DER VAR EN LANG OG INDHOLDSRIG DEBAT OG MANGE FORSLAG OG IDÉER UNDER BESTYRELSENS BERETNING, SOM VI AFVIKLEDE I DIALOGFORM.

FORENINGEN HAR ET PÆNT OVERSKUD PÅ REGNSKABET.

I FORBINDELSE MED DEN ÅRLIGE KONTINGENTOPKRÆVNING KOMMER DER NYHEDSBREV, HVOR MEDLEMMERNE KAN LÆSE MERE.

Her kan du se det godkendte regnskab:

GFTL_regnskab_2010_godkendt.pdf

GTL Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2011.pdf

VI HAVDE OGSÅ HAFT EN FROSTKLAR NAT MED

DEN STØRSTE FULDMÅNE I MANDS MINDE.

I NAT SKIFTER VI TIL SOMMERTID. DET ER FORÅR NU.

INDSAT AF WEBMASTER DEN 26. MARTS 2011